سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور هموگلوبین را افزایش دهیم: 7 راه طبیعی برای بهبود هموگلوبین

در این مطلب 7 تا از جدیدترین و بهترین راههای افزایش سریع هموگلوبین خون و تقویت خون سازی بدن را به شما یاد می دهیم. دقت کنید که این راهها توسط معتبرترین موسسات پزشکی دنیا توصیه شده اند و جزو معدود راههایی هستند که به لحاظ علمی کاملا ثابت شده اند.

نکات مهم

  • هموگلوبین مسئول حمل اکسیژن در سراسر بدن است
  • اگر سطح هموگلوبین افت کند، می تواند باعث ضعف، خستگی و منجر به کم خونی شود
  • ما با متخصصان صحبت کرده ایم و راه های طبیعی را برای افزایش هموگلوبین شما ذکر کرده ایم

“هموگلوبین پروتئین غنی از آهن موجود در سلول های قرمز خون است و مسئول حمل اکسیژن در سراسر بدن است. لازم است سطح طبیعی هموگلوبین را در خون خود حفظ کنید تا بدنتان به درستی عمل کند یعنی 14 تا 18 گرم در دسی لیتر برای مردان بالغ و 12 تا 16 گرم در دسی لیتر برای زنان بالغ. هنگامی که میزان هموگلوبین کاهش می یابد، می تواند موجب ضعف، خستگی، سردرد، تنگی نفس، سرگیجه، کاهش اشتها و افزایش ضربان قلب شود. اگر سطح هموگلوبین به طور قابل توجهی کاهش یابد، این وضعیت ممکن است به عنوان آنمی تشخیص داده شود و علائم می توانند شدید باشند “، دکتر مانج ک. اهوجا، بیمارستان فرتیث.

طبق آمارهای اخیر، بیش از 60 درصد زنان و دختران ایرانی دچار کمبود یا فقر آهن هستند و با مشکلات ناشی از کم خونی دست و پنجه نرم می کنند. روش هایی که در زیر ذکر می شود به راحتی می تواند شما را از مشکل کم خونی نجات دهد.

هر فرد چقدر نیاز روزانه به آهن دارد؟

ادامه متن را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

چطور هموگلوبین را افزایش دهیم: 7 راه طبیعی برای بهبود هموگلوبین