سفارش تبلیغ
صبا ویژن

20 تا از خواص شگفت انگیز و نحوه مصرف گلاب برای پوست طبق تحقیقات

گلاب (Rose Water) یک ماده ی شگفت انگیز است که در مراقبت از پوست بسیار مفید است. درواقع استفاده از گلاب به قبل از زمان امپراتوری روم برمیگردد، وقتیکه کلئوپاترا (آخرین فرعون مصر باستان) از آن برای زیبایی استفاده کرد. گلاب برای پوست بسیار مفید است مثلا نرم کنندگی و درخشندگی پوست؛ اما نحوه ی عملکرد آن چیست؟ در این مطلب این موضوع را بررسی میکنیم و به اینکه چرا گلاب بهترین ماده برای پوست است میپردازیم.

چرا گلاب برای پوست خوب است؟

گلاب دارای خواص ضدالتهاب و غنی از آنتی اکسیدانهاست. گلاب پوست را تسکین میدهد و آن را مرطوب نگه میدارد. متنوع بودن ترکیبات آن موجب میشود که گلاب برای هر نوع پوستی مناسب باشد. در اینجا ما 10 فایده ی گلاب برای پوست را برایتان آورده ایم.

1-حفظ تعادل ph پوست

Ph پوست معمولا بین 4?5 تا 6?2 قرار میگیرد و آن را کمی اسیدی میکند. استفاده بیش ازحد از صابونها، پاک کننده های صورت و محصولاتی که میتواند این تعادل را از بین ببرد و موجب رشد باکتری ها شود، نتیجه ی این امر مشکلاتی مانند آکنه است. گلاب با ph برابر با 5?5 موجب میشود که این اختلال از بین برود و ph به سطح نرمال بازگردد.

2-تونر پوست

بیشتر مردم نمیدانند که تونر برای مراقب روزانه ی پوست ضروری است. تونر موجب از بین رفتن گردوغبار و چربی ها از سطح پوست میشود و پوست را برای آبرسانی آماده میکند. گلاب یک تونر عالی است که بخاطر تعادل ph آن است. این موجب پاک کردن چربی ها و کثیفی ها از سطح پوست میشود و پوست را برای درمانهای بعدی آماده میکند.

3-آبرسانی به پوست

نحوه ی استفاده از گلاب برای زیباسازی و درخشان کردن پوست:

ادامه متن را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

20 تا از خواص شگفت انگیز و نحوه مصرف گلاب برای پوست